Klasbord ouderportaal

De Pionier vindt het belangrijk om op een duidelijke, veilige en eenvoudige manier met ouders te communiceren. Proloog heeft voor alle scholen gekozen om gebruik te maken van hetzelfde medium: Klasbord Ouderapp van Heutink. We houden u dus op de hoogte van al het schoolnieuws via dit portaal en niet via de mail of een nieuwsbrief. Ook de communicatie tussen leerkrachten en ouders vindt plaats via dit platform.

Klasbord Ouderapp

Via de Klasbord app vindt u op de Tijdlijn berichten, nieuws uit de groepen, foto's en video's en algemene schoolberichten. Via Berichten kunt u privéberichten naar medewerkers sturen en ontvangen. In de kalender is een overzicht te vinden van alle geplande activiteiten. Af en toe zult u een uitnodiging krijgen voor oudergesprekken, u kunt zich dan via Klasbord inschrijven. Ook kunt u uw kind absent melden via de app, bij Absenties

Inloggen ouderportaal

U krijgt een eigen account voor het ouderportaal. U ontvangt een brief met een koppelcode. Heeft u meerdere kinderen op school, dan ontvangt u voor ieder kind een aparte brief en koppelcode.

Download de Klasbord Ouderapp via de App Store of Google Play. Open de app en sta toe dat de app je berichten kan sturen. Klik onder "Aan de slag als" op "Ouder" en dan op "Registreer". Vul vervolgens onderstaande koppelcode in en maak onder uw eigen naam een ouderaccount aan.

Notificaties

Als u gekoppeld bent aan de klas van uw kind, is het belangrijk dat u daarna ook uw kind(eren) koppelt. Pas dan zult u ook berichten en meldingen ontvangen. U kunt zelf instellen welke notificaties u waar (per mail en/of via een pushbericht) wilt ontvangen. Wij raden u aan beide in te schakelen.

AVG privacy

Op school worden regelmatig foto’s genomen van uw kind(eren). En die worden dan via Klasbord met u gedeeld. We willen echter ook wel graag foto’s gebruiken voor onze schoolgids, een flyer, een poster of ander medium. Uiteraard willen (en mogen) we dat niet zonder uw toestemming. In Klasbord zit een module waarin u kunt aangeven wat wij wel en niet mogen. U kunt uw voorkeur altijd wijzigen.

Via deze link komt u bij een handleiding hoe u in Klasbord de voorkeuren kunt aangeven. We hopen dat u dit op korte termijn kunt doen.

Vragen

Via de helpdesk van Klasbord kunt u veel antwoorden op vragen vinden. Mocht u daar niet verder komen, kunt u ons een e-mail sturen via info.pionier@proloog.nl of loop even binnen. Dan helpen wij u graag.

Naar Klasbord